Studentens lyckliga dag

Vad allt kan kännas annorlunda än man hade tänkt sig. Jag är nu klar med gymnasiet. Alla mina uppgifter är klara. Jag kommer aldrig mer att åka tillbaka till skolan, aldrig ta tåget och aldrig mer, aldrig mer ha något med gymnasiet att göra. Det livet är slut. Brukar man inte vara glad då? Jag är inte glad, inte ledsen, inte nostalgisk. Snarare tom, snopen och lite arg. Kanske blir det så när man har gått gymnasiet på det viset jag gjorde det. Det känns som de här åren var falska och ingenting värda. Vad fick jag ut av det här? Ibland blir jag rädd att jag ska ha blivit så annorlunda av det här, att jag har blivit annorlunda jämfört med de som har gått gymnasiet på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback